Det kan se ut som du har skrudd av JavaScript i nettleseren din. Vi har pr�vd � tilpasse siden for bruk uten JavaScript, men det vil dessverre resultere i noe redusert funksjonalitet

Hopp til hovedinnhold
26. mai - 09. juni 2021

Ofte stilte spørsmål om digitale sendinger

Pluss/minus ikon

Hva vil det si at et arrangement er digitalt?

Et digitalt arrangement kan sees hjemme hos deg selv, via en datamaskin eller en annen enhet som tillater strømming. Du opplever altså ikke arrangementet på en arena, men får det rett hjem i din egen stue!

Festspillene tilbyr både livesendinger og opptak av en rekke av årets arrangement.

Pluss/minus ikon

Hvordan ser jeg et digitalt arrangement?

Festspillenes billetterte digitale arrangement kan sees hos vår billett- og strømmeplattform, TicketCo, etter at du har kjøpt en billett eller digitalt pass.

Strøm på følgende enheter:

  • Datamaskin/laptop
  • Mobil
  • Nettbrett
  • Apple TV – tvOS 13.0 eller nyere
  • Android TV – 7.0 eller nyere
  • Amazone Fire TV/Firestick
  • Chromecast – 2. generasjon eller nyere


Se på din datamaskin/laptop, nettbrett eller mobil
Åpne e-posten du mottok da du kjøpte billetten. Klikk på 'Spill av/Se på'. Dette åpner en ny fane der du kan klikke på playknappen for å komme direkte til avspillingssiden.
Du kan alternativt søke opp www.ticketco.tv og skrive inn referansekoden (5 bokstaver) i ID-feltet. Klikk ‘Ferdig/Done’, så blir du ført til riktig avspillingsside.
Merk at dersom du ser på en Android-enhet (telefon eller nettbrett), anbefaler vi å åpne lenken i nettleseren Google Chrome, og ikke i Samsung sin standard nettleser.


Se på din TV

Via Google Cromecast:
Hvis du har Google Chromecast (må være 2. generasjon eller nyere) koblet til TV-en din, kan denne også brukes til å strømme arrangementet. Åpne nettleseren Chrome på en mobil, datamaskin eller nettbrett og velg castingikonet i videospilleren.
Merk at du ikke kan caste fra nettlesere på iOS-enheter på grunn av en begrensning fra Google.

På Apple TV eller Android TV:
1. Først må TicketCo -appen lastes ned. Dette gjør du ved åpne «App Store» på din Apple TV eller 'Google Play Store' på Android TV. Gå til søkefeltet og søk «TicketCo TV». Last ned og åpne appen.
2. Legg til referansekoden fra billetten. Når appen er åpen, blir du bedt om å legge til referansekoden fra billetten din i ID-feltet. Referansekoden/billett-ID-en din består av fem bokstaver. Klikk deretter «ferdig».
3. Etter at du har bekreftet referansekoden din, blir du omdirigert til arrangementet.


På Amazon Fire TV:
1. Først må TicketCo-appen lastes ned. Dette gjør du ved å åpne appbutikken og søke opp «TicketCo TV». Last ned TicketCo TV og åpne appen.
2. Legg til referansekoden. Når appen er åpen, blir du bedt om å legge til referansekoden fra billetten din (i billett-ID-feltet). Referansekoden din er på fem bokstaver. Klikk deretter «ferdig».
3. Etter at du har bekreftet referansekoden din, blir du omdirigert til arrangementet.

HDMI-kabel:
Du kan også åpne TicketCo-lenken på din datamaskin som beskrevet over, og deretter koble en HDMI-kabel til din datamaskin og TV for å se arrangementet på din TV.

Pluss/minus ikon

Kan man se et digitalt arrangement i et annet land enn Norge?

Ja, våre digitale arrangement kan sees fra hvor som helst i verden.

Pluss/minus ikon

Hvor lenge er et digitalt arrangement tilgjengelig?

Livesendinger kan kun sees én gang, på oppsatt sendetidspunkt. Starttid for livesendinger vil du finne på fib.no/program.


Opptak blir tilgjengelig senest 48 timer etter livesendingene. Alle opptak vil ha mulighet for engelsk teksting og kan sees så mange ganger du ønsker til og med 23. juni.

Unntaket er The American Moth som er er tilgjengelig til og med 09. juni.  

Pluss/minus ikon

Hvor kjøper jeg billett til et digitalt arrangement?

Finn frem til arrangementet via fib.no/program og klikk på «kjøp billett». Deretter blir du videresendt til vår samarbeidspartner TicketCo, hvor du gjennomfører kjøpet.


For å gå direkte til TicketCo, klikk her.

Pluss/minus ikon

Må digitale arrangement sees på et konkret tidspunkt?

Livesendinger kan kun sees på oppsatt sendetidspunkt. Ved kjøp etter at livesendingen er overstått får man kun tilgang til opptaket. Opptak er tilgjengelig til og med 23. juni.


For en fullstendig oversikt over når du kan se hvert enkelt arrangement, se fib.no/program.

Pluss/minus ikon

Hva koster det å se et digitalt arrangement?

Priser for digitale billetter

• Ordinær: kr. 250,-
• BT Fordel: kr. 180,-
• Under 30/Student: kr. 150,-
• Husholdningsbillett: 400,-

Late Night i spissen:
• Ordinær: kr. 150,-
• BT Fordel: kr. 110,-
• Under 30/Student: kr. 100,-

Familiearrangement:
• Husholdningsbillett: kr. 90,-

Det gis også grupperabatt, ta kontakt på billett@fib.no. 

Festivalpass, som gir tilgang på alle digitale arrangement:
• Early bird: t.o.m. 15. mai kr. 650,-
• Ordinær: kr. 950,-
• Under 30/Student: kr. 450,-

Les om festivalpasset her.

Pluss/minus ikon

Kan et digitalt arrangement bli utsolgt?

Nei, et digitalt arrangement har ingen kapasitetsbegrensninger. Ta kontakt med oss hvis du opplever problemer med billettkjøp.

Pluss/minus ikon

Hva er et digitalt pass og hvordan bruker jeg det?

Et digitalt pass gir deg tilgang til alle digitale arrangement under årets festival, både livesendinger og opptak.

Les mer om det digitale passet her. 

Når du har kjøpt passet får du tilsendt en e-post med en billett.

Dersom du vil se arrangementer via mobiltelefon eller datamaskin klikker du på «Se på»-knappen direkte fra billetten.

Har du en Apple TV kan du laste ned TicketCo TV og dersom du har en SmartTV kan du gå til ticketco.tv. I begge disse tilfellene taster du inn referansekoden (fem bokstaver) du finner på billetten.

Etter hvert som nye livearrangement eller opptak blir tilgjengelig i løpet av festivalen, får du tilgang til disse på samme måte som over: Ved å klikke på «Se på»-knappen, eller ved å bruke referansekoden.

Tidspunkt for livesendinger vil ligge på fib.no/program tettere opp mot feststivalstart, disse kan bare sees en gang og det er ikke mulig å pause eller spole i sendingene.


Opptak med mulighet for engelsk teksting kan du derimot se så mange ganger du ønsker til og med 23. juni.

Pluss/minus ikon

Hvor lenge er det digitale passet gyldig?

Et digitalt festivalpass gjelder for livearrangement som strømmes under festivalen og for opptak. Opptakene er tilgjengelig til og med 23. juni.

Pluss/minus ikon

Tekstes sendingene?

På de fleste opptak kan du slå på engelsk teksting.

Pluss/minus ikon

Finnes det digitale arrangementer for barn?

Her finner du en oversikt over alle arrangement tilpasset barn og familier. Det digitale strømmesymbolet viser hvilke arrangement som er tilgjengelige digitalt.

Pluss/minus ikon

Hva er en digital husholdningsbillett?

Dersom dere er flere som skal se sammen blir det billigere å kjøpe husholdningsbillett i stedet for enkeltbilletter. Merk at husholdningsbilletten gir tilgang til sendingen på én enhet om gangen.

Pluss/minus ikon

Kan jeg dele billetten min med venner og familie?

En billett som inneholder en lenke og en referansekode gir tilgang til sendingen på én enhet om gangen. Dersom dere er flere som skal se arrangement sammen, tilbyr Festspillene både husholdningsbilletter og digitale gruppebilletter. Sistnevnte gir også flere lenker og referansekoder, slik at det er mulig å se strømmen på flere enheter om gangen. 

Pluss/minus ikon

Jeg ønsker å vise et digitalt arrangement for en større gruppe, hvordan går jeg frem?

Grupper over 10 personer får grupperabatt – også på digitale arrangement. Ta kontakt via billett@fib.no, så hjelper vi deg med billetter.

Pluss/minus ikon

Kan jeg benytte gavekort på et digitalt arrangement?

Ja, det kan du. Legg inn gavekortkoden, eller referansekoden, i promokodefeltet når du kjøper billettene dine. Også gavekort kjøpt hos vår tidligere billettleverandør, Eventim, kan benyttes.

Pluss/minus ikon

Referansekoden min virker ikke, hva gjør jeg?

Sjekk først at du har rett referansekode. Åpne e-postmeldingen du mottok da du kjøpte billetten. Det er referansekoden på fem bokstaver du skal skrive inn i ID-feltet når du er inne på www.ticketco.tv eller TicketCo TV-appen.
Dersom koden likevel ikke fungerer kan det bety at du skal se en livesending, men har logget inn for tidlig. Forsøk på nytt litt tettere opp mot arrangementstart.

Dersom du har logget inn, og nedtellingsklokken har truffet 0, og ingenting skjer, typer dette på at det er tekniske vanskeligheter med sendingen. I dette tilfellet sendes det ut en melding som vises på skjermen.

Pluss/minus ikon

Hvorfor starter ikke avspillingen?

Forsøk å laste opp siden eller starte nettleseren på nytt. Om dette ikke fungerer kan du forsøke en annen nettleser eller en annen enhet.

Pluss/minus ikon

Hvorfor er bildekvaliteten på arrangementet dårlig?

Dårlig oppløsning indikerer at videoavspilleren har måtte redusere bildekvaliteten grunnet lav eller begrenset internettilkobling. Du kan manuelt endre kvaliteten på sendingen i kontrollpanelet under videobildet.
Dersom du fortsatt opplever vanskeligheter med dette, vennligst bytt nettleser og frakoble andre enheter fra nettverket.
Om du fortsatt opplever at kvaliteten er dårlig kan du forsøke å endre nettleser eller gå inn og ut fra internett.

Pluss/minus ikon

Jeg får dårlig, eller ingen, lyd på sendingen. Hva gjør jeg?

Sjekk om lyden er på både på enheten du benytter (tv, datamaskin, telefon o.l.) og sjekk også kontrollpanelet under videospilleren. Her kan du styre lyden individuelt. Om du fortsatt har problemer med å få lyden til å fungere kan du forsøke å laste inn siden på nytt eller bytte nettleser.
Dersom lydkvaliteten er dårlig, kan det være fordi nettet ikke er raskt nok, eller på grunn av nettleseren. Forsøk å åpne siden på nytt, og om det ikke fungerer kan du forsøke en annen nettleser.

Pluss/minus ikon

Hvorfor kan jeg ikke spole eller pause?

Du kan ikke spole eller pause i et arrangement som foregår i nåtid (live). Når opptaket blir tilgengelig vil du kunne se det på nytt, da med mulighet for å spole og pause.

Pluss/minus ikon

Jeg har mistet billetten min, hva gjør jeg?

Når man gjennomfører et kjøp vil enten telefonnummer eller e-postadresse bli lagt igjen hos TicketCo, og denne informasjonen kan brukes til å finne igjen en billett du har mistet.

Gå inn på TicketCo sin nettside, og trykk på “Finn dine kjøpte billetter”.

Deretter følger du disse instruksjonene:
1. Bekreft at du ikke er en robot ved å huke av i boksen.
2. Legg inn e-postadresse og/eller telefonnummer.
3. Trykk på "Finn mine billetter".
4. TicketCo sender deg en en ny epost med referansekoden din.

Pluss/minus ikon

Jeg har ikke mottatt billetten min på e-post, hva gjør jeg?

Dersom du ikke finner billetten i din innboks, sjekk spamfilteret eller søppelposten. Husk at avsender vil være TicketCo og ikke Festspillene i Bergen.

Dersom du fortsatt ikke finner billetten din gå til TicketCo sin nettside, klikk på menyen øverst i høyre hjørne og så på «Finn dine kjøpte billetter». Da vil du motta en ny epost med en ny unik kode på fem bokstaver som brukes for å få tilgang til arrangementet.

Har du spørsmål du ikke finner svar på her, ta gjerne kontakt via billett@fib.no eller chatten.

Samtale

Koblet til chatbot
Hei! Ingen festspillansatte er tilgjengelige, men kanskje jeg kan hjelpe?
Hei! Jeg er Festspillenes chatbot. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Takk for praten!

Hei! Kan vi hjelpe deg med noe?